Na platformie Raisemana wystartowała wishlista kampanii finansującej solowe projekty Piotra Połacia – znanego szerszej publiczności jako Figo z satyrycznego zespołu Bracia Figo Fagot. To pierwsza kampania muzyczna realizowana na tej platformie. Wspierający staną się częścią całego przedsięwzięcia i będą mieli procentowy udział w dochodach z całej aktywności muzycznej, które wygenerują projekty Figo’86 oraz Figo i Samogony, oraz otrzymają szereg innych benefitów.
Kampania będzie realizowana na podstawie umowy z Overdose Studio (wydawca Figo) a platformą Raisemana, za której technologię odpowiada Codeaddict, notowany na NewConnect software house.
Wspierający, oprócz procentowego udziału w dochodach z całej aktywności muzycznej, które wygenerują dla Overdose projekty Figo’86 oraz Figo i Samogony (płyty, koncerty, sprzedaż dóbr cyfrowych), mogą liczyć na szereg różnych, niespotykanych do tej pory w kampaniach crowfdundingowych benefitów. Przewidziane są spotkania z muzykiem, w niekonwencjonalnej formie, dostosowanej stylem do jego twórczości. To nie lada gratka dla fanów Piotra Połacia, który gromadzi wokół siebie niemałą społeczność – jego konto na Instagramie obserwuje 18 tys. osób, a na Facebooku 15 tys. Natomiast fanpage zespołu Bracia Figo Fagot na Facebooku śledzi 170 tys. osób.
- Odkrywamy kolejne karty naszego przedsięwzięcia, które nie jest nowością w świecie muzyki. Osobą która zainspirowała nas do tego działania był sam… David Bowie! Muzyk już w latach ‘90 sięgnął po finasowanie społeczne, za pośrednictwem którego zebrał 55 mln dolarów. Liczymy, że również i my odniesiemy sukces, szczególnie, że mamy zupełnie inne możliwości technologiczne i otwieramy nowy rozdział w finansowaniu muzyki – komentuje Piotr Połać, muzyk, współzałożyciel Overdose Studios.
Choć w zupełnie innej formule niż kampania Figo, David Bowie już w 1997 roku zdobył finansowania wśród swojej społeczności. Wyemitował tzw. Bowie Bodns, które jako zabezpieczenie wykorzystywało tantiemy z bieżącej i przyszłej sprzedaży albumów oraz występów na żywo. Artysta zebrał 55 milionów dolarów, obiecując wspierającym dochody wygenerowane przez jego stary katalog 25 albumów.
- Cieszymy się, że projekt, który zamierzamy zrealizować z Piotrem Połaciem nabiera rozpędu i możemy przekazać coraz więcej informacji na jej temat. Wychodzimy poza schemat i zgodnie z pierwotnymi założeniami platformy Raisemana wspieramy twórców z różnych branż. Już teraz zachęcamy do zapisania się do wishlisty, aby nie przegapić kolejnych szczegółów kampanii – dodaje Kamil Stanek, prezes zarządu Raisemana sp. z o. o.
Dziś również odbędzie się premiera najnowszej piosenki z projektu Figo i Samogony: Miki Maus. Jej zapowiedź można zobaczyć pod linkiem: https://bit.ly/3NwJFyQ
Link do premiery: https://bit.ly/3Gsw49B
Twórcą technologii oraz partnerem Raisemana jest Codeaddict S.A. Głównym akcjonariuszem platformy jest Grupa INC, notowana na głównym rynku GPW. Codeaddict, poza tym, że tworzy nowoczesne rozwiązania software’owe, zajmuje się również wspieraniem startupów w ramach działalności venture building. Doświadczenie zdobyte na tych polach ma pomóc w trafny sposób ocenić potencjał projektów oraz kierunek rozwoju, jaki powinny obrać.
Wishlista Raisemana: www.raisemana.com/figo
Link do strony artykułu: https://blog.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/piotr-polac-figo-i-raisemana-zapowiadaja-start-kampanii-crowdfundingowej-w-czerwcu